BŘEZEN
Uplynulo třetí čtvrtletí a máme před sebou už jen tři měsíce, a pak hurá na prázdniny a po nich nás čeká spousta změn….
Nejprve se ohlédneme za březnovými akcemi... Proběhlo třídní kolo recitační soutěže a do školního kola postoupil David S., Péťa, Terezka a Lenka, která nás skvěle reprezentovala i na okresním kole. Matematickou soutěží byl Klokan, kde nejlepší výkon podal Ondra Baláž, ale zahanbit se nedalo dalších 9 žáků, kteří získali polovinu z maximálního počtu. Jak jsme obstáli na úrovni školy, se brzy dozvíme. Tradiční jarní akcí je také Oborový den, kde si každý žák mohl vybrat téma, které ho zajímá. Letos jsme byli nejstarší na prvním stupni, takže jsme mohli i pomáhat mladším, pokud to potřebovali. Většina žáků byla z Oborového dne nadšena, někteří vybírali tak dlouho, až přebrali, ale i to je zkušenost. Koncem měsíce jsme panu řediteli ukázali, jak si vedeme s nácvikem na akademii. Náš program se mu líbí, ale musíme se ještě lépe tvářit…… Letošní novinkou je možnost objednávat si knihy z nakladatelství Albatros prostřednictvím katalogu, ceny jsou příznivější než v obchodech a je fajn, že někteří této nabídky využívají.
V ČJ proběhla tradiční čtenářská dílna, postupně se zlepšuje samostatnost ve vyjadřování, plynulost a schopnost prezentace, ale u některých žáků to stále nedopovídá dovednostem páťáka. Je potřeba si prezentaci doma několikrát vyzkoušet a třeba se i nahrát a slyšet sebe sama. To by možná někteří byli překvapeni. Věnovali jsme se pravopisu přídavných jmen a začali jsme opakovat slovesa. Častěji píšeme diktáty, přidáváme na tempu, které by již mělo být rychlejší, probraný pravopis zafixovanější. Někteří začali zanedbávat čtení a věřte, že úroveň některých neodpovídá ani třeťákovi! Je nutné stál hlasité čtení trénovat! 27. a 28. 4. jsme se v hodinách ČJ věnovali J. A. Komenskému, shlédli jsme prezentaci, vyzkoušeli jsme si „výpisky“ z ní, luštili jsme křížovky, přesmyčky, řešili kvízy, abychom o tomto významném pedagogovi věděli alespoň základní informace.
Při geometrii jsme počátkem měsíce zopakovali obvody a obsahy, ale věnovali jsme se především čtení z grafů, vyhledávání dat a odpovídání na otázky. Tvoření grafů na PC jsme se věnovali již před časem v hodinách informatiky. Páteční hodiny matematiky trápíme hlavičky nad řešením slovních úloh. Hodiny matematiky s panem zástupcem věnujeme desetinným číslům.
Při hudební výchově posloucháme hudbu a malujeme naše pocity, zpíváme s klávesami, kytarou a pouštíme si a zpíváme Nedvědy. Hrajeme na zvonkohry a ozvučné trubky, poznáváme zvuky z běžného života i hudebních nástrojů. Výtvarka a pracovky se prolínají. Jednu hodinu měsíčně věnujeme zpravidla zakládání výběrových portfolií, zdobíme třídu a chodbu, staráme se o pořádek ve třídě a o květiny. Malovali jsme pohádkové postavy, které se nám moc povedly. Stejně tak dokončování obličeje J. A. Komenského bylo u mnohých velmi zdařilé. Mezipředmětově jsme zvládli vystříhat a nalepit kostru. Máme nazdobené kelímky, které použijeme na setí velikonočního osení.
V dubnu nás čeká spousta akcí, je potřeba pravidelně sledovat webové stránky třídy a termíny si zapisovat i do kalendária v ŽK.
Stručný přehled: 2. 4. Plevecká štafeta škol, vybíráme peníze na naše dubnové aktivity + na lístečku vybranou pizzu, 4. 4. Beseda s preventiskou, Noc s Andersenem + kino, 9. 4. Kulturní program v Citadele + velikonoční výstava v Radničním Sklípku, 10. 4. Beseda s preventiskou Městské policie Litvínov, 14. 4. 80,- Kč na exkurzi + čtenářská dílna, 15. 4. od 16.00 hod. třídní schůzka, 17. – 21. 4. Velikonoční prázdniny, 22. 4. Přijímací zkoušky na gymnázium, 23. 4. Exkurze Uhelné Safari, 28. 4. Beseda v knihovně, 30. 4. Pálení čarodějnic.
A nebojte, učit se stihneme a ne málo, máme před sebou ještě spoustu práce! 
ÚNOR
Únor je nejkratší měsíc v roce a k tomu na něj v tomto roce připadly ještě jarní prázdniny. Do školy jsme tedy chodili jen tři týdny a ty nám daly zabrat. Nejprve jsme si napsali MATEMATICKOU PYTHAGORIÁDU, potom TESTY KALIBRO, a to ze všech předmětů. V závěru měsíce nás ještě čekal malý testík z aktuálního učiva ČJ a M a v průběhu měsíce i dílčí testíky z ostatních předmětů. Zkrátka, druhé pololetí se rozjelo na plné obrátky a všichni páťáci ví, že je potřeba ve škole dávat pozor a doma se na vyučování pravidelně připravovat.
V ČJ jsme dokončili opakování o podstatných jménech a začali jsme přídavná jména měkká. Hodně času jsme věnovali slohové technice „volné psaní“. Nezapomněli jsme ani na tradiční čtenářskou dílnu. Vyzkoušeli jsme také dokončování příběhu či minutovou prezentaci, která bude od příštího týdne hodnocena. Témata známe, týden jsme ve škole trénovali a teď už je to na zodpovědnosti a domácí přípravě každého.
V matematice se věnujeme učivu o desetinných číslech. V geometrii jsme zopakovali tělesa a věnovali jsme se práci s kružítkem – rýsovali jsme kružnice i osy úseček.
Hudební výchova se nám prolíná s třídnickou půlhodinkou, kdy postupně připravujeme nenáročný program na květnovou akademii. Připomněli jsme si některé lidové písničky a taktování.
Při VV a SP si to užíváme, nyní se věnujeme kresbě pohádkových postav, stavěli jsme ze stavebnic a zakládali portfolia.
Jedno páteční dopoledne jsme shlédli „YOYO SHOU“, která měla velký úspěch. Zpestřením měsíce byl pPROJEKTOVÝ DEN O ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU, kde jsme pracovali nejen s obaly od potravin, ale vyráběli ovocné a zeleninové saláty, vyhledávali informace pomocí iPadů a poslechli si zajímavé informace od výživové poradkyně. Děti pěkně pracovaly, den se jim moc líbil a domnívám se, že byl plný zajímavých a prospěšných informací.
A co nás čeká v březnu?........ Třídní i školní kolo recitační soutěže, tradiční čtenářská dílna, prezentace každého páťáka na dané téma, Oborový den, celostátní soutěž Matematický klokan…. A samozřejmě ve všech předmětech nové učivo. Zbývají nám tři měsíce intenzivní práce, aby červen mohl být opakovací, výjezdový, výletový….. a prostě pohodový.
LEDEN
Je za námi pátý školní měsíc v páté třídě a současně první pololetí školního roku.
Na začátku ledna jsme byli doma, byly ještě vánoční prázdniny. Pak jsme se pustili pilně do práce. Před pololetím nás totiž čekaly pololetní testy z ČJ a M, ale i v ostatních předmětech jsme finišovali. Zhodnotili jsme klíčové kompetence za první pololetí a místo slovního sebehodnocení jsme si napsali známky, které očekáváme na vysvědčení. Někteří žáci se zúčastnili okresního kola matematické olympiády. Odměnou za práci v prvním pololetí byla Enviromentální noc ve Schole Humanitas, která byla plná zajímavých aktivit, při kterých jsme se dozvěděli nové informace, ale také jsme si užili spoustu legrace.
V ČJ jsme začali více pracovat samostatně, včetně čtení zadání. Procvičovali jsme na počítačích, interaktivní tabuli i pomocí kartiček. Věnovali jsme se recitaci básničky, popisovali jsme dárek, prezentovali přečtené knihy a četli jsme, zejména texty z čítanky, které vybírali lednoví oslavenci. V mluvnici jsme opakovali slovní druhy a mluvnické kategorie podstatných jmen. V geometrii byla naším tématem tělesa. Umíme je pojmenovat, popsat, zakreslit do sítě i na volný papír, dokážeme stavět dle plánu, sestavíme je ze špejlí, vystřihneme je a slepíme. V matematice jsme zopakovali zlomky a stále se v pátečních hodinách ČJ i M věnujeme přípravě na únorové testy Kalibro. Výtvarnou výchovu a svět práce jsme celý leden věnovali výrobě dárečků pro budoucí prvňáčky. Zvládli jsme vystříhat letáků potraviny, které využijeme při našem projektu o zdravém životním stylu a již tradičně jsme třídili portfolio. Při hudební výchově především zpíváme, ale část hodiny také věnujeme základům hudební nauky. Domluvili jsme se na tom, čím se budeme prezentovat na akademii a začali jsme trénovat text, melodii i rytmus.
Měsíc jsme ukončili rozdáním pololetního vysvědčení. Většina dětí byla s vysvědčením spokojena nebo ho takové očekávala. Ti, kteří by chtěli ve druhém pololetí vysvědčení hezčí, musí přidat a to nejen ve škole, ale i v domácí přípravě.
Máme před sebou únor, kratší měsíc, protože v únoru máme jarní prázdniny, bude zápis do prvních tříd a vyučování bude kratší a také máme před sebou projektový den. Únor bude měsíc plný testů, ze všech předmětů nás čekají Kalibra. Věřím, že se všichni budou maximálně snažit a že zúročíme naši půlroční prípravu.
PROSINEC
Prosinec byl krátký měsíc, ve škole jsme byli jen tři týdny, ale současně to byl měsíc plný nejrůznějších předvánočních aktivit. Naposledy k nám do třídy zavítal MIKULÁŠ SE SVOU DRUŽINOU. Naposledy proto, že navštěvuje jen třídy prvního stupně. Přestože přišli v době angličtin, kdy jsme na dvě skupiny, náležitě jsme si to užili. Navštívili jsme MĚSTSKÉ DIVADLO V MOSTĚ, pohádka „Hrátky s čerty“ se nám líbila, a potkali jsme tam našeho bývalého spolužáků Kubu. V průběhu celého měsíce jsme dokončovali VÝROBKY NA JARMARK, které jsme 17. 12. všechny prodali. Na jarmarku jsme nejen prodávali, ale mohli jsme si zazpívat koledy a vyzkoušet nejrůznější tradice. Poslední školní den jsme si ROZDÁVALI DÁREČKY, mlsali jsme vánoční dobroty a pustili si film.
V průběhu prosince jsme se v hodinách geometrie věnovali obvodům a obsahům a samozřejmě jsme rýsovali. Při ČJ jsme se zaměřili na diktáty a přepisy, gramatiku jsme procvičovali na počítačích i interaktivní tabuli. Hlavním tématem byly skupiny s ě - je, předpony s – z.
Máme před sebou poslední měsíc, první polovina měsíce může rozhodnout o některých známkách na pololetním vysvědčení……. Hodně štěstí všem....
LISTOPAD
Je za námi třetí školní měsíc, který byl plný nejrůznějších aktivit, ale také nového učiva ve všech předmětech.
Na počátku měsíce proběhla „KAVÁRNA PRO RODIČE“, kde byla prezentována současná výuka na prvním stupni (podle profesora Hejného) a nová metoda, která je v letošním roce v šestých a sedmých třídách, která podporuje individualizaci. Přestože ŠKOLNÍ KNIHOVNU dobře známe, v rámci hodiny ČJ jsme ji navštívili, paní učitelka nám připomněla, jak a kdy knihy půjčovat a mnozí z nás si knihu hned půjčili. Středeční (a čtvrteční) tvoření jsme zahájili ve vánočním duchu. Začali jsme kouličkami, které jsou náročnější na čas, možná, že právě díky tomu (ale i díky průběžné absenci kvůli středečním zápasům) budeme mít v letošním roce méně výrobků, ale přesto si tvoření užíváme. Vyrábíme kouličky, zdobíme věnce, z keramické hlíny jsme zvládli mističky, těšíme se na pečení a zdobení perníčků i na výrobu Rafaela. Celá třída jsme se podíleli na výrobě červených nebo zelených hvězd, které od pondělí zdobí halu školy, která je tradičně moc hezká. Během listopadu se na naši hodinu českého jazyka přišel podívat pan zástupce, moc se mu líbilo, jak plníme úkoly ve skupinách a jak spolupracujeme. Překontroloval také naše žákovské knížky, vše bylo v pořádku. Tímto děkuji rodičům za spolupráci (podpisy). Na DEN OTEVŘENÉHO VYUČOVÁNÍ se k nám přišel podívat pan ředitel se svou manželkou. Někteří žáci pomáhali s projektem „PŘEDŠKOLÁCI, SEZNAMTE SE SE SPORTOVKOU“. Tento projekt se dočkal velmi pozitivních ohlasů, o školu je veliký zájem, pokud bude přetrvávat, i v září 2014 otevřeme tři první třídy! V polovině měsíce proběhla tradiční TRIA, kde jsme společně hodnotili první čtvrtletí a reagovali na známky v ŽK. Ne všichni byli pochváleni, ale od listopadu do ledna je ještě čas udělat spoustu změn, a to jak pozitivních, tak i těch opačných. V závěru měsíce proběhl ANGLICKÝ DEN, kdy jsme pracovali ve smíšených skupinách a dozvídali se spoustu nových a zajímavých informací.
Vzhledem k častému neplnění školních povinností a porušování pravidel slušného chování bylo v prvním čtvrtletí uděleno několik třídních napomenutí, třídní důtky a v poslední školní listopadový den přišel pan ředitel udělit i ředitelskou důtku. Věřím, že nejen mé domlouvání, ale i domluva od pana ředitele přinesou své ovoce. Děti byly znovu poučeny o tom, jak se chovat a kde se pohybovat, když jim vyučování začíná od 2. hodiny (pátek – po tréninku), ve volné hodině (odpolední vyučování), při TV (šatna, tělocvična).
A co jsme se učili v ČJ? První polovinu měsíce jsme se vrátili k již probranému učivu, protože se nám gramatika začala plést – vyjmenovaná slova, shoda podmětu s přísudkem, ale také jsme se věnovali obrázkové osnově a základním literárním pojmům. Nezapomněli jsme prezentovat přečtené knihy, tentokrát byla prezentace jiná, zpaměti stručně na 1 – 1,5 minuty představit svou knihu. Pro některé to byl opravdu těžký úkol. Novým učivem byla přídavná jména odvozená příponou „ský“, předpony „s, se, z, ze, vz, vze“. Připomněli jsme si práci se slovníky a z pravidly a vyhledávali v nich. Zvládli jsme i úvod k přeložkám „s, se, z, ze“.Pře geometrii jsme se věnovali obsahům čtverce a obdélníku. Kdo umí vzorečky, nedělá mu to vůbec problém.
Protože se blíží Advent, navštívili jsme VÝSTAVU VÁNOČNÍCH STROMEČEKŮ v městské galerii Radniční sklípek, ozdobili jsme stromeček (děkujeme za usušené pomeranče) i okna třídy. Vyrábíme na jarmark a zpíváme vánoční koledy.
Čekají nás tři společné týdny v tomto roce, věřím, že pro všechny budou co nejpříjemnější a nejpohotovější, přestože prosinec je plný nejrůznějších aktivit a důležitých termínů (doporučuji průběžně sledovat web třídy).
Hezký Advent všem!
ŘÍJEN
Druhý školní měsíc byl zahájen odpolední akcí dětí a rodičů na zahradě školy, konala se první akce k 20. výročí založení SSZŠ - „Zahradní slavnost“. Ti, kteří se jí zúčastnili, si užili příjemné odpoledne. V druhé polovině měsíce jsme navštívili Prahu, kde jsme v divadle Hybernia shlédli velmi pěkný muzikál „Kapka medu pro Verunku“ a poté navštívili pražské planetárium. Měsíc jsme ukončili podzimními prázdninami. Rodiče se mohli zúčastnit besedy „Pomůcky, které pomáhají“, kde byli představeny pomůcky, které ve škole máme a dětem mohou jak ve škole, tak i doma pomáhat se školní přípravou.
Českým jazykem, osobnostně sociální výchovou, třídnickou půlhodinkou i výtvarnou výchovou a světem práce se prolínalo téma „REKLAMA“, protože téma letošního plánu prevence sociálně patologických jevů je „Nenechte se napálit“. Toto téma jsme zahájili již v září a bude pokračovat i v příštím měsíci, kdy reklamu budeme dramatizovat.
V českém jazyce jsme se seznámili s dalšími dvěma metodami KRITMYŠ (kritické myšlení), a to je metoda INSERT, kdy využíváme v textu čtyři značky (znám, nová informace, nesouhlasím, nerozumím) a metoda VOLNÉHO PSANÍ. Shlédli jsme Polednici a ve dvojicích ji recitovali. Proběhla čtenářská dílna, ve které každý prezentoval přečtenou knihu. Věnovali jsme se stavbě slova, zdvojeným souhláskám a vyjmenovaným slovům. Učivo jsme opakovali samostatně, ve dvojicích, v lavicích, na koberci, prostřednictvím interaktivní tabule, iPadů i počítačů.
Při geometrii jsme se celý měsíc věnovali geometrickým tvarům, jejich konstrukci a výpočtům obvodů. Někteří rýsování zvládnou, ale pokud je zadání ve slovní úloze a nějakou stranu je potřeba vypočítat, tak chybují, někdy z neznalosti někdy je důvodem nesprávného čtení či špatný převod jednotek. Vyzkoušeli jsme i práci s grafy a souřadnice ve čtvercové síti.
Výsledky našeho měsíčního snažení byly zúročeny v testu, kde někteří prokázali své znalosti, někteří méně, ale v pátém ročníku to již bez pravidelné domácí přípravy nejde, teda pokud chtějí páťáci jedničky a dvojky.
Páteční hodiny českého jazyka i matematiky věnujeme rozborům týdenních úkolů, kdy se věnujeme testům Kalibro, Niqes nebo Matematickému klokanovi. Pokud děti nemají uveden u příkladů postup, tak se v hodinách mohou zapojovat minimálně, protože mnohdy neví, jak k danému výsledku došly. Proto je nyní součástí úkolu i výpočet, který je buď u příkladu, nebo na přiloženém papíře.
V hudební výchově jsme se věnovali stupnici C – dur a délce not. Zpíváme s kytarou a učíme se dvojhlas, který doprovázíme na zvonkohry. Svět práce a výtvarnou výchovu jsme věnovali skupinové práci - stavbě ze stavebnice Merkur a tvoření reklamního plakátu na téma Reklama. Ve skupinové práci nastal poměrně posun a většina dětí již kvalitně spolupracuje. Náplní předmětu svět práce je také třídění portfolií, péče o květiny a pořádek ve třídě, stejně tak o výzdobu třídy a chodby.
V tomto měsíci několik dětí pomáhalo s přípravou pomůcek pro předškoláky, stejně tak s realizací předškolního projektu "Hrajeme si s počítačem". Mnoho páťáků už ví, jak se správně a slušně chovat, stejně tak zodpovědně plní své povinnosti. Oceňuji zejména ty, kteří v průběhu vyučování zapisují probrané učivo nemocným kamarádům a informace jim následně předávají.
Co nás v tomto měsíci trápilo, bylo neplnění školních povinností, zejména nošení pravidelných úkolů z matematiky. Vzhledem k opakovaným konfliktům mezi chlapci se o přestávkách již nehrají pogy. Někteří žáci nemají opakovaně (a někdy i několik týdnů) doplněné učivo za dobu absence a protože učivo na sebe navazuje, sbírají špatné známky, protože jim předcházející znalosti chybí. 
A co nás čeká příští měsíc?
Hned začátkem měsíce se rodiče mohou zúčastnit „Kavárny“., která bude zaměřena na matematiku. V druhé polovině měsíce se společně setkáme na triích. Proběhne čtenářská dílna, navštívíme školní knihovnu, v závěru měsíce se můžete těšit na ANGLICKÝ DEN.
V ČJ budeme první polovinu listopadu opakovat – ve skupinách procvičíme vyjmenovaná slova, základní literární pojmy, čeká nás práce s textem, dramatizace, luštění křížovek a opakování pomocí kartiček. V druhé polovině měsíce začneme novou látku, přídavná jména a předpony a přeložky z, vz, s….. V geometrii budeme pokračovat v souřadnicích a seznámíme se s obsahy geometrických tvarů. Tvořit začneme již vánoční výrobky, abychom měli co prodávat na jarmarku - budeme potřebovat špendlíky a látku na věnce. V hudební výchově se zaměříme na lidovou píseň a naučíme se několik nejznámějších písniček. Osobnostně sociální výchovu budeme věnovat čtvrtletnímu sebehodnocení.
V závěru bych ráda rodičům poděkovala za spolupráci, pravidelné podepisování ŽK a včasné omlouvání dětí v nepřítomnosti a sledování webu třídy.
Přeji všem pohodový a úspěšný listopad. K. K.
PS: Z exkurze do Prahy vznikl přeplatek za dopravu, proto na prosincovou návštěvu mosteckého divadla nebudu vybírat peníze (vstupné hradí škola, dopravu vlastním autobusem od školy uhradím z přeplatku).
4. školní týden
Je za námi poslední zářijový týden. Neproběhla žádná mimoškolní akce, celý týden jsme se pilně věnovali učení, postupně opouštíme opakování a začínáme nové učivo. Z ČJ a G jsme si napsali kratičké testy, většina žáků prokázala skvělé znalosti
. V Homéru vyšel článek o tom, jak jsme navštívili výstavu. Domů jsme si odnesli sběrné portfolio za září.
V ČJ jsme četli ve dvojicích z čítanky, volili si čtecí karty Logika, pracovali s novou pomůckou, ve které se seznamujeme se slovesným způsobem, gramatiku jsme procvičovali na počítačích. V PS jsme se věnovali základu slova, tvořili slova příbuzná a určovali stavbu slova. V ČJ a současně v OSV jsme si povídali o reklamě, o druzích, nástrahách a o tom, kde všude se reklama vyskytuje. Ze slova REKLAMA jsme nejprve ve dvojicích a pak společně zapisovali slova, která se z tohoto názvu dají utvořit. Při geometrii jsme si vyzkoušeli dle náčrtku narýsovat draka, procvičovali jsme geometrické pojmy a opakovali učivo předcházejících ročníků. Matematika byla propojena s výtvarnou výchovou, kdy jsme pracovali ve skupinách – násobili jsme a dělili, ale také vybarvovali, stříhali a lepili. Protože se blíží „Zahradní slavnost“, vyráběli jsme lampiony, nejprve jsme si narýsovali úsečky, pak jsme stíhali, lepili, takže i hodina světa práce byla propojena s matematikou. Pondělní hudební výchova byla věnována poznávání hudebních nástrojů podle zvuku i obrázku. Rozezpívali jsme se s klávesami a zazpívali si několik písniček od Nedvědů.
V tomto týdnu se nám dařilo dodržovat domluvená pravidla, někteří ještě musí dávat pozor na upovídanou pusu…. A při přednostních obědech musí hokejisté myslet na to, že po budově školy neběháme.
3. školní týden
Celý týden pracujeme na plný plyn. V ČJ jsme prezentovali přečtené prázdninové knihy i naše vyprávění o Brandově. Opakujeme vše, co se dá a to samostatně, ve dvojicích, společně, v kruhu i v lavicích. V tomto týdnu jsme domů přinesli z ČJ hned několik známek. Škoda, že většina chyb je z nepozornosti nebo nedostatečné kontroly. V hodině matematiky - geometrie, kterou učí naše paní učitelka, jsme rýsovali. V páté třídě už rýsujeme výhradně pentilkou! Stále opakujeme učivo nižších ročníků, uvidíme, jak úspěšní budeme v testu. Jde především o přesnost a čtení s porozuměním. Druhou hodinu matematiky jsme spojili se světem práce a pracovali jsme ve skupinách – stříháme, lepíme, ale také násobíme pod sebou a dělíme „s ocáskem“ a to vše ve skupinách. Při hudební výchově jsme se věnovali rozdělení hudebních nástrojů do skupin, pracovali jsme na interaktivní tabuli, zopakovali písničky z minulého roku. Výtvarnou výchovu jsme věnovali výstavě o Naganu. Pomalu si zvykáme na školní režim, někdy se nám daří pravidla dodržet skvěle, někdy máme problémy, zejména s tím, neprovokovat a respektovat druhé. Páteční skupinová práce všech páťáků byla velmi kvalitní a smysluplná. Věřím, že to vydrží co nejdéle.
2. školní týden
Druhý školní týden uplynul jako voda. Část týdne jsme pracovali ve škole, část na Brandově, kde jsme se věnovali podpoře pozitivních vztahů, spolupráci a adaptaci na společný poslední školní rok. Vytvořili jsme třídní pravidla a víme, kdo nás zastupuje ve Školním parlamentu. Aktivit jsme zvládli hodně, pobyt proběhl bez výraznějších potíží, počasí nepřálo, jídlo bylo chutné, takže co víc si přát?
Tři dny jsme pilně pracovali ve škole – v ČJ se stále věnujeme opakování učiva nižších ročníků a v následujícím týdnu stále opakovat budeme. V hodinách matematiky jsme pracovali se stovkovou tabulkou, hráli hru „Kostky“, vysvětlovali jsme si některé úkoly ze Standardů, dělili se zbytkem (ocáskem). V geometrii jsme se věnovali opakování pojmů, rýsovali s přesností a připomněli si úsečku, přímku, polopřímku. Výtvarnou výchovu a svět práce jsme plnili ve škole i na Brandově - graficky jsme zpracovávali naše pravidla, tvořili nápis na nástěnku, stavěl z přírodnin. Při hudební výchově jsme zopakovali Státní hymnu, připomněli jsme si, jak správně dýchat, rozezpívali jsme se a začali se učit dvě nové písničky. Tělocvik probíhal na Brandově několikrát denně a každý si ho užíval dle svých zájmů.
1. školní týden
2. září jsme zahájili poslední školní rok na prvním stupni. K žádným změnám ve složení kolektivu nedošlo. Povídali jsme si o změnách, které nás letos čekají a zatím je máme vyvěšeny ve třídě, ale není čeho se obávat, alespoň budeme dobře připraveni na přechod na druhý stupeň. Řekli jsme si nejkrásnější prázdninový zážitek a k prázdninám se vrátili i formou pětilístku (metoda kritického myšlení). V průběhu týdne jsme si postupně do školy nanosili pomůcky, založili nová portfolia, rozdali učebnice a sešity, seznámili se se školním řádem, ověřili správnost osobních údajů ve školní matrice, zapsali si rozvrh (snad již konečný), rozdělili služby, řekli si základní informace k třídnímu výjezdu a ti, co byli v pátek místo první hodiny v družině, si vyzkoušeli cvičnou evakuaci. Od středy proběhly první vyučovací hodiny, postupně jsme se seznamovali s tím, co nás v letošním roce čeká a co se budeme v jednotlivých předmětech učit. V ČJ jsme vyzkoušeli první práci s učebnicí – učili jsme se orientovat v jejím seznamu, aby každý věděl, kde co najde. V PS jsme se také pustili do první práce, nebyly to žádné novinky, ale opakování z loňského roku. Ani v M jsme nelenili, z textu jsme vypisovali čísla, četli je, zaokrouhlovali, řadili, rozkládali, doplňovali posloupnosti. V geometrii jsme zopakovali úsečku, přímku, polopřímku, rovnoběžky, kolmice, geometrické tvary i tělesa. Ve čtvrtek proběhla třídní schůzka, kde rodiče dostali spoustu informaci, nejen k výuce, ale i k adaptačnímu výjezdu, na který se v pondělí všichni moooooooooc těšíme.